Vulkanen dag - Reisverslag uit Reykholt, IJsland van Tim, Editha, Roxanne & Maxime Takken - WaarBenJij.nu Vulkanen dag - Reisverslag uit Reykholt, IJsland van Tim, Editha, Roxanne & Maxime Takken - WaarBenJij.nu

Vulkanen dag

Door: Roxanne

Blijf op de hoogte en volg Tim, Editha, Roxanne & Maxime

09 Mei 2018 | IJsland, Reykholt

Hello,

Vanochtend hebben we nog even lekker van het mooie huisje hier genoten en om 4.30 uur nog een mooie foto genomen van de zonsopkomst. Vervolgens gingen we weer op pad in onze 4x4 Skoda Octavia. Onze eerste stop was bij de Seljalandsfoss waterval. Bij deze waterval kon je achterlangs lopen en dat was heel leuk en gaaf om te doen. Je werd daaronder helemaal natgeregend door al het water wat heel snel en hard naar beneden viel. Toen we daar uitgekeken waren, zijn we richting een zwart strand gereden. Van daaruit kon je de eilandengroep Vestmannaeyjar zien, welke ook zijn ontstaan door een vulkaan. Daar waren we richting de zee gelopen en op de terugweg weer terug naar de auto wat zand en een paar stenen meegenomen. Echte souvenirs ;-). Natuurlijk moesten we even in de zee staan, maar als gevolg als dat we een beetje natte voeten kregen. Op het strand hadden we nog een paar foto’s gemaakt van de ruige zee. Na het strand waren we naar het Lava museum geweest. Een mooie tentoonstelling en film over de vulkanen hier op IJsland. Dat was leuk en donker. In het begin was er een soort nagebootste aardbeving en vanaf daar vonden ik en Maxime het museum een beetje griezelig. Maar de moeite waard! We hadden van alles geleerd hoe vulkanen uitbarsten en over al het magma onder de grond. Ook hebben we nu de vulkaan in het echt gezien die in 2010 uitbarstte en papa niet terug kon vliegen vanuit Canada, omdat al het vliegverkeer in Europa en Noord-Amerika plat lag. Op de terugweg naar ons huisje hebben we nog wat foto’s gemaakt van nog steeds actieve vulkanen op IJsland.

Morgen gaan we via een mooie route naar Keflavik voor het laatste verblijf (bed and breakfast) om vervolgens vrijdag weer terug naar Amsterdam te vliegen.

Roxanne

• 09 Mei 2018 - 21:22

Monique:

Wat een mooi avontuur. Geniet nog van jullie laatste dag en een goede reis

• 10 Mei 2018 - 08:58

Mary En Gerard Takken:

Hallo Roxanne Wat een mooi verslag en prachtige fotos.
    Gaaf om eerst de tentoonstelling van het ontstaan van de vulkanen te zien en daarna in het echt.
    Geniet maar van het bijzondere ijsland .we kijken uit naar het volgende verslag
    groetjes Oma en Opa.