Between the continents - Reisverslag uit Hveragerði, IJsland van Tim, Editha, Roxanne & Maxime Takken - WaarBenJij.nu Between the continents - Reisverslag uit Hveragerði, IJsland van Tim, Editha, Roxanne & Maxime Takken - WaarBenJij.nu

Between the continents

Door: Roxanne

Blijf op de hoogte en volg Tim, Editha, Roxanne & Maxime

07 Mei 2018 | IJsland, Hveragerði

Hello everyone,

Here I am again.

Vandaag hebben we weer hele leuke dingen gedaan. We zijn vandaag naar de breuklijn tussen Noord-Amerika en Europa geweest!! Supergaaf om daar tussendoor te kunnen lopen!! Daar hebben we richting Oxararfoss gelopen (een waterval), maar toen begon het ineens te regenen. We zijn terug gegaan naar de auto om daar even wat te eten. Toen het uiteindelijk was gestopt met regenen, zijn we naar het visitor centre gelopen, maar daar aangekomen bleek het dicht te zijn :(. We zijn daarna weer door de regen terug naar de auto gelopen. Op het slechte weer na dan, was het heel leuk en bijzonder in het Thingvellir National Park. Je had daar heel ruig en mooi uitzicht en het was erg leuk om tussen de kloven te kunnen lopen :). We zijn weer terug richting Selfoss gereden over de onverharde bergweg (!) en daar weer wat boodschappen gedaan voor het eten vanavond. Toen we daar klaar waren wilde we op zoek gaan naar de Geiser in Hveragerði, maar de Google Maps stuurde ons verkeert :(. We wisten dat de geiser heel onregelmatig spoot en dat de kans dat we hem zagen spuiten heel klein was. Toen we het hadden gevonden, was die niet in staat om ons te verrassen en uit te spuiten :(. Helaas, volgende keer misschien beter. We zijn daarna terug naar ons huisje gereden in Núpar en hebben gegeten. Na het eten zijn we nog even voor de laatste keer in onze Hoy Tub gesprongen en nog even gerelaxed. Morgen gaan we naar ons kleine huisje ongeveer 400 km verderop. Dus dat wordt een lange autorit. Tot morgen allemaal!!!

Kveðjur Roxanne

• 08 Mei 2018 - 18:35

Mary En Gerard Takken:

Hallo Roxanne ,Maxime Editha en Tim,

Dank voor het mooie verslag en de mooie fotos.
    Wat een bijzonder landschap .Gelukkig hebben jullie je goed voorbereid en ook warme kleding.
    Geniet maar van IJsland en wij kijken uit naar het volgende verslag.

hartelijke groeten Gerard en Mary