Going to Iceland? Yes, we do!! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Tim, Editha, Roxanne & Maxime Takken - WaarBenJij.nu Going to Iceland? Yes, we do!! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Tim, Editha, Roxanne & Maxime Takken - WaarBenJij.nu

Going to Iceland? Yes, we do!!

Door: Roxanne

Blijf op de hoogte en volg Tim, Editha, Roxanne & Maxime

03 Mei 2018 | IJsland, Reykjavik

Halló allir,
Vandaag was het zover, we gingen naar IJsland!! Een hele leuke dag zou ons tegemoet komen. ‘S ochtends de laatste beetjes inpakken, en om acht uur stond opa Peet alweer voor de deur om de koffers met de auto naar het station te brengen. Wij moesten zelf dat hele stuk lopen, maar gelukkig wel zonder koffers ;). Toen we de koffers hadden, gingen we met de bus naar Schiphol. Op Schiphol aangekomen gingen we de koffers inchecken. Eerst pakten we zo’n leuk karretje, want de koffers waren best wel zwaar. We moesten naar Departure 3 en dan balie 27. De koffers werden ingenomen, en we gingen naar de Gate. Voordat we naar de gate konden, moesten we door de Security Check; de douane. We moesten al onze telefoons, iPads, vloeistoffen en carry-on luggage in een bakje doen en die gingen dan door de scanner om te kijken of we dingen mee hadden die niet mogen in onze handbagage. Gelukkig hadden we dat niet en mochten we door lopen naar de lounge. Het viel een beetje tegen, want normaal heb je veel winkels en nu maar 2 :(. Ik had me wel vermaakt want je had er free WiFi ;) en ik had mijn iPad en oortjes mee dus ging ik wat muziek luisteren en een beetje YouTube kijken. Na ongeveer 2 uur mochten we doorlopen naar onze gate. Maar natuurlijk eerst langs de “Mind your step”. Meteen kon onze dag niet meer stuk ;). Bij de gate aangekomen, stond het vliegtuig al voor ons klaar. Ons paspoort werd gechecked en we mochten het vliegtuig in. Eerst een paar foto’s maken natuurlijk en toen gingen we naar onze stoelen. Rond 12:25 Nederlandse tijd, reden we weg. Eerst een heeel stuk rijden en daarna gingen we dan eindelijk de lucht in. In het begin een beetje raar gevoel, maar we vonden het helemaal geweldig :). In het vliegtuig gaan die stewardessen nog even uitleggen wat je moet doen als het neerstort, maar dat filmpje hadden we al gezien met kabouter Plop en zijn studio100 vrienden een paar jaar geleden :). In het vliegtuig luisteren we wat muziek en lezen we wat, want ja je moet wel wat doen die 3 uur. Na iets meer dan 2 en een half uur vliegen, zagen we IJsland al liggen. Wat een mooi uitzicht hadden we daar zeg! De landing ging goed en we stapten uit het vliegtuig de bus in. We hadden makkelijk kunnen lopen richting de luchthaven, maar het waaide heel hard, dus dat zal wel de reden zijn waarom we niet gingen lopen. Op het vliegveld praatte ze allemaal heel raar; ze praatten IJslands. Gelukkig kunnen ze hier op IJsland ook Engels, dus we kunnen met de meeste mensen communiceren. De koffers zijn allemaal aangekomen dus haalde we onze koffers op van de rolband en gingen wat IJslandse Kronen pinnen. Daarna liepen we naar buiten richting de Shuttle voor de huurauto op te halen. Wij hadden de hele achterkant voor onszelf en dat waren 10 stoelen :) . We haalde de auto op en we hebben zelfs WiFi in de auto :). Wij moeten natuurlijk wel wat eten deze dagen op IJsland, dus gingen we wat boodschappen doen bij de BÓNUS. Het is daar allemaal super duur en ze hebben zelfs oreo’s en dat had ik niet verwacht. Je had bijvoorbeeld voor 2159 IJslandse Kronen(wat ongeveer 21 euro is) een kilo vlees, waar je in Nederland maximaal 8 euro voor betaalt. Het is in IJsland heel gek weer, het was vandaag maar 3,5 graden!! Ook toen we aankwamen was het droog en zonnig, terwijl het even later ineens ging sneeuwen! Nadat we boodschappen hadden gedaan, gingen we met de auto richting ons eerste verblijf van de 4 in Reykjavik. Wanneer we in Reykjavik bij ons appartement zijn aangekomen kunnen we eerst onze kamer niet vinden, maar uiteindelijk hebben we het toch gevonden :). Het is een mooi appartement en we hebben lekker gegeten, een beetje Nederlands en een beetje IJslands. Morgen gaan we waarschijnlijk in Reykjavik rondkijken en het wordt weer een ágætur dagur!!

Roxanne

• 03 Mei 2018 - 21:50

Oma En Opa:

Hallo Roxanne
    Prima verslag hoor,
    In een ander land gaat alles anders , maar de mensen, eten , slapen ,wonen ,werken en leven en alles komt goed . Let maar op,
    Lieve groeten van oma en opa,

• 03 Mei 2018 - 22:43

Jolanda De Koning :

Leuk verslag over hoe jullie je eerste vliegreis hebben ervaren.
    Nu lekker genieten van het mooie IJsland.
    Ik ga jullie verhalen zeker volgen.

Veel plezier

Groetjes van jullie reisadviseuse

• 03 Mei 2018 - 22:44

Betty:

Hoi Roxanne!

Wat leuk zeg om je verslagje te lezen over jullie vakantie in IJsland! En dan ook nog van die prachtige foto's erbij! Jullie hadden een cool roze vliegtuig zeg. Ja, dat gaat er daar allemaal anders aan toe dan hier in Nederland ;-) Heel veel plezier en vooral lekker genieten van jullie mooie vakantie! Ik kijk uit naar al jullie mooie verdere belevenissen daar!

Groetjes vanuit het nu donkere, maar morgen weer zonnige Alphen aan den Rijn:-)
    Fijne vakantie!